Jak ograniczyć cukier

Dla tych którzy chcą zgubić kilka bezużytecznych kilogramów bez skomplikowanej diety wymyślono produktu „fit”, „ fitness” i „ slim” określenia te zmyślnie pozwoliły ominąć przepisy i prawa unii europejskiej. Wciskając kit nie świadomym konsumentom. Mniej cukrów i tłuszczów w takich produktach w takim wypadku nie się za sobą masę chemii oraz całą tablicę mendelejewa. Biorąc pod nóż słodziki taki jak neotam dowiadujemy się że jest on 10 tysięcy razy słodyczy od cukru. Podając tego typu produkty dzieciom to znaczy słodsze od tradycyjnych przyzwyczajamy nasze pociechy do słodkiego smaku. A „czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci”. Cukier jak powszechnie wiadomo jest niezdrowy. Psuję zęby, napędza apetyt, odkłada się w naszym ciele. Powoduję również drastyczny spadek naszej zdolności oceny i zapamiętywania. Nie znajdziemy więc w nim zbyt wielu wartość odżywczych oraz elementów niezbędnych dla naszej diety.

Jak ograniczyć cukier?

Naszą podstawą i punktem odniesienia jest czytanie etykiet. Obowiązkowo unikaj produktów w których cukier znajduję się na jednym z pierwszych miejsc to oznacza że jest tam go więcej niż reszty składników. Nasz wróg kryję się pod wieloma nazwami glukoza, fruktoza, syrop glukozowy. Cukier pozostaję cukrem a konsekwencję jego nadmiernego spożycia nadal pozostają groźne.

Myśl o tym co zjesz podczas dnia. Nie doprowadzaj się do napadów głodu w których sięgasz po szybkie, niezdrowe i kaloryczne przekąski. Postaraj się także zredukować ilość cukru używanego w przepisach.

Z czasem ogranicz słodycze. Cukier uzależnia. Nagłe odstawienie powoduję symptomy odwykowe. Czujemy znużenie. Jesteśmy zmęczeni i rozdrażnieni. Zjedz kostkę gorzkiej czekolady, wybieraj sezonowe owoce i orzechy. Prawdziwą bombą kaloryczną są gazowane napoję butelka słodzonego napoju dostarcza organizmowi ok. 120 gram cukru gdzie w przypadku kobiet nie rekomenduję się więcej niż 20 gram (5 łyżek) a w przypadku dzieci 12 gram (3 łyżki). Zamiast tego typów napojów po treningu sięgnij po wodę z cytryną.

A ty potrafisz podjąć się wyzwania i zredukować ilość spożywanego cukru w swojej diecie?